Nazarbayev University
Graduate School of Education

Graduate School of Education

Анас Хаджар

Профиль

Анас Хаджар
Положение:
Ассистент профессор
Рабочий телефон:
+7(7172)709390
Specializations:
Higher education
назад

Образование:

PhD Преподавание английского языка, 2015 год

Университет Уорик, Ковентри, Великобритания

Магистр (с отличием) в области преподавания английского языка как иностранного (TESOL) и прикладной лингвистики, 2010 год

Университет Уорик, Ковентри, Великобритания

Профиль в Google Scholar:

 https://scholar.google.co.uk/citations?user=LairIx0AAAAJ&hl=en

 

Преподаваемые дисциплины в ВШО:

EDML 601: Введение в лингвистику

EDML 620: Развитие языка и грамотности

EDML 690: Диссертационное исследование I

EDML 691: Диссертационное исследование II

EDML 692: Диссертационное исследование III

 

Географические области:

 

Великобритания, Ближний Восток и некоторые регионы Азии (Казахстан, Гонконг, Южная Корея)

 

Тематические области научной специализации:

 

  • Многоязычное образование
  • Высшее образование
  • Школьное образование
  • Подтемы исследования:

 

  • Образовательный и социально-культурный опыт иностранных студентов (интернационализация и образование за рубежом)
  • Индивидуальные различия при изучении языка (в частности, стратегии обучения с социально-культурной точки зрения, мотивация и идентичность)
  • Теневое образование (дополнительное частное обучение)
  • Продвинутое академическое письмо (написание дипломной/диссертационной работы на иностранном языке)
  • Оценка учебных материалов и учебников по изучению иностранного языка
  • Качественное исследование и исследование смешанным методом

Публикации:

Books

Book chapters

Articles in refereed journals

  •  Hajar, Anas. (2020): Theoretical foundations of phenomenography: a critical review, Higher Education Research & Development, DOI: 10.1080/07294360.2020.1833844
    To link to this article: https://doi.org/10.1080/07294360.2020.1833844 
  • Hajar, Anas (2020). Shifting learning strategies and future selves of Arab postgraduate students in Britain: A qualitative inquiry, Innovation in Language Learning and Teaching.  DOI: 10.1080/17501229.2020.1739051 To link to this article: https://doi.org/10.1080/17501229.2020.1739051 
  • Hajar, Anas. (2019). The association between private tutoring and access to grammar schools: Voices of Year 6 pupils and teachers in south-east England. British Educational Research JournalDOI: 10.1002/berj.3587. To link to this paper https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/berj.3587
  •  Hajar, Anas. (2019). Arab sojourner expectations, academic socialisation and strategy use on a pre-sessional English programme in Britain, Pedagogies: An International Journal, DOI: 10.1080/1554480X.2019.1696200. To link to this article: https://doi.org/10.1080/1554480X.2019.1696200  
  • Hajar, Anas. (2019). A critical review of research on language learning strategies used by Arab learners of English. Studies in Self-Access Learning Journal, 10(3), 239-257. To link to this article http://sisaljournal.org/archives/sep19/hajar   
  • Hajar, Anas(2018). Exploring Year 6 pupils’ perceptions of private tutoring: Evidence from three mainstream schools in England. Oxford Review of EducationDOI: 10.1080/03054985.2018.1430563. To link to this article: https://doi.org/10.1080/03054985.2018.1430563
  • Hajar, Anas(2018). Shadow education and the curriculum and culture of schooling in South Korea. Compare: A Journal of Comparative and International Education, DOI: 10.1080/03057925.2018.1473322. To link to this article: https://doi.org/10.1080/03057925.2018.1473322
  • Hajar, Anas. (2017). Examining the impact of immediate family members on Gulf Arab EFL students’ strategic language learning and development. RELC JournalDOI: 10.1177/0033688217716534- To link to this article http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0033688217716534
  • Hajar, Anas. (2017). Identity, Investment and Language Learning Strategies of two Syrian students in Syria and Britain. Language, Culture and Curriculum. DOI: 10.1080/07908318.2017.1317266- To link to this article: http://dx.doi.org/10.1080/07908318.2017.1317266
  • Hajar, A (2016). Understanding Arab students’ challenges, strategy use and future vision while writing their MA dissertations at a UK University: A qualitative inquiry. Innovation in Language Learning and Teaching. DOI: 10.1080/17501229.2016.1199555 - To link to this article: http://dx.doi.org/10.1080/17501229.2016.1199555
  • Hajar, Anas(2016). Motivated by visions: A tale of a rural learner of English. The Language Learning Journal. DOI: 10.1080/09571736.2016.1146914 - To link to this article: http://dx.doi.org/10.1080/09571736.2016.1146914
  • Wray, David. & Hajar, Anas. (2015). A critical review of language learning strategy research. Asian Journal of English Language and Pedagogy. Vol. 3. http://ejournal.upsi.edu.my/article/2016AR000698
  • Hajar, Anas. (2015). Significant others’ in influencing Arab EFL learners’ learning strategy use and development: A qualitative study. Studies in Self-Access Learning Journal, 6(3), 257-270. https://sisaljournal.org/archives/sep15/hajar/
  • Hajar, Anas. & Wray, David. (2014). A Critical review of the fundamental directions on language learning strategy research’. Journal of Academic Perspectives, 5.2, 1-16. https://www.journalofacademicperspectives.com/back-issues/volume-2014/volume-2014-no-1/
  • Hajar, Anas. (2014) Designing ‘strategy-rich L2 textbooks’ for language learner autonomy. Folio, 16.1, 23-27.
  • Wray, David. & Hajar, Anas. (2013). A Response to calls for moving away from language learning strategy research. In International Academic Forum (IAFOR) (Ed.) The European Conference on Language Learning: Conference Proceedings 2013. Nagoya, Japan: IAFOR. pp. 725-740. http://iafor.org/archives/offprints/ecll2013-offprints/ECLL2013_0050.pdf
  • Hajar, Anas(2013). Investigating humanistic elements in global textbooks: The case of New Headway Intermediate (4th Edition) Student’s Book. Folio, 15.2, 33-39.