Nazarbayev University
Graduate School of Education

Graduate School of Education

Жаналықтар

артқа

Қазақстанның ауыл мектептеріндегі білім сапасы: мүмкіндіктер, мәселелер және мүмкін шешімдер

Қазақстанның арнайы іріктелген ауылдық мектептерінде келесі зерттеу мәселелерін зерделеу үшін

Назарбаев Университетінің оқытушылар құрамын дамытудың конкурстық нысаналы грантының қаражатына үш жылдық ғылыми зерттеу жүргізіледі:

ЮНИСЕФ білім беру сапасы құрылымының өзгеруі: оқушылардың, оқу жоспарының/мазмұнының, үдерістерінің сапасы,

оқыту ортасын және оқыту нәтижелерін (ЮНИСЕФ, 2000 жыл):

* Қазақстанның ауылдық мектептеріндегі басшылар, мұғалімдер, оқушылар және олардың ата-аналары білім сапасы ретінде нені түсінеді?

* Білім берудің қажетті сапасына қол жеткізу үшін ауылдық мектептерде

қандай мүмкіндіктер, ресурстар мен қолдау қолжетімді?

* Ауыл мектептері қалаған білім сапасына қол жеткізуде қандай мәселелерге тап болады?

* Ауылдық мектептерде қажетті білім сапасына қол жеткізуге кедергі келтіретін мәселелерді шешу үшін қандай идеялар бар?

Зерттеудің мақсаты Қазақстан өңірлері мен Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің директорлары, директорлардың орынбасарлары, мұғалімдері, оқушылары, ата-аналары және лауазымды тұлғалары сияқты өзекті мүдделі тараптардың пікірлері мен тәжірибесін ескере отырып, ауылдық мектептерде білім беру сапасын арттыруға жергілікті мәдениетті және тұрақты көзқарасты ескеретін контекстуалды-тәуелді, әзірлеуге жәрдемдесу болып табылады.

Зерттеу білім беру сапасына қатысты негізгі мүдделі тараптардың түсінуі мен мақсаттарын зерттеуге бағытталған; ауыл мектептері қалаған білім сапасына қол жеткізуде кездесетін мәселелерді анықтау; және Қазақстанның ауылдық мектептерінде пайда болған мәселелерді шешу және білім сапасын арттыру жолдарын ұсыну. Қазіргі уақытта сандық сауалнаманы, сондай-ақ фокус-топтарда сапалы жеке сұхбат пен талқылауды қарастыратын, аралас әдіс тәсілі қолданылады. Сандық сауалнама ауыл мектептерінің көптеген мұғалімдерінен мәліметтер алу үшін қолданылады, ал сапалық сауалнамалар салыстырмалы түрде шағын үлгіден анағұрлым егжей-тегжейлі, дәл және сипаттамалық деректерді алу үшін қолданылады. Осы зерттеу жобасының басында доктор Мир Афзал Тажик (бас зерттеуші) және Доктор Дүйшон Шаматов (бас зерттеушінің серіктесі) тұр. Бұл жобаға үлес қосқан ғылыми қызметкерлер қатарына Дарина Садвакасова, Молдир Аблаева, Бақыт Жұматай, Гульден Суюндикова, Людмила Филлипова, Сымбат Мажиков және Алена Каус кіреді.

Зерттеу нәтижелері білім беру саясатын әзірлейтін департаменттер үшін, кейбір маңызды мәселелерді шешу үшін, сондай-ақ Қазақстанның ауылдық мектептерінде сапалы білім беру мүмкіндігін анықтау үшін мектеп басшылары мен тәжірибеші мамандар үшін пайдалы болуы мүмкін.

Зерттеу нәтижесінде ауылдық мектептерде білім беру сапасын арттыру мақсатында негізгі мүдделі тараптардан жиналған эмпирикалық деректерге негізделген бірқатар ұсынымдар ұсынылатын болады.