Nazarbayev University
Graduate School of Education

Graduate School of Education

Жаналықтар

артқа

НЗМ конференциясында ауыл мектебі жобасының тұсаукесері

Жыл сайын "Назарбаев Зияткерлік мектептері" конференциясы өз зерттеу жобаларын оқыту мен сабақ беру процесін жетілдіруге және дамытуға жәрдемдесуге арнайтын, білім беру саласындағы сарапшылардың басын біріктіреді. Осы жылы да солай болды. 2019 жылғы 24-25 қазанда Қазақстан, Нұр-Сұлтан қаласының Конгресс-орталығында НЗМ XI Халықаралық ғылыми-практикалық конференция өтті. Конференцияға Қазақстанның, сондай-ақ басқа да елдердің зерттеушілері, ғалымдары, тәжірибелеушілері, саясаткерлері, студенттері мен постдокторанттары қатысты.

Конференцияның әр түрлі тақырыптары бойынша сөз сөйлеген оқытушылар, зерттеушілер, түлектер мен студенттердің арқасында Назарбаев Университетінің Жоғары білім беру мектебі конференция барысында көзге түсті. Доценттер бастаған: Мир Афзал Тажик бас зерттеуші ретінде және Дуйшон Шаматов бас зерттеушінің серіктесі ретінде, "Ауыл мектептерін зерттеу жобасы" шеңберіндегі зерттеу тобы аудитория жақсы қабылдаған өз зерттеулерінің алдын ала нәтижелерін ұсынды. Назарбаев Университетінің профессор-оқытушылар құрамын дамытуға арналған конкурстық грантымен қаржыландырылатын осы үш жылдық ғылыми зерттеу Қазақстанның төрт аймағындағы (солтүстік, батыс, оңтүстік және шығыс өңірі) арнайы іріктелген ауылдық мектептерде жүргізіледі. Зерттеу келесі сұрақтарды зерделеуге бағытталған:

* Қазақстанның ауылдық мектептеріндегі басшылар, мұғалімдер, оқушылар және олардың ата-аналары білім сапасы ретінде нені түсінеді?

* Қажетті білім беру сапасына қол жеткізу үшін ауылдық мектептерде қандай мүмкіндіктер, ресурстар мен қолдау қолжетімді?

* Ауыл мектептері қалаған білім сапасына қол жеткізуде қандай мәселелерге тап болады?

* Ауылдық мектептерде қажетті білім сапасына қол жеткізуге кедергі келтіретін мәселелерді шешу үшін қандай идеялар бар?

Зерттеу мақсаты Қазақстан өңірлері мен Қазақстан Білім және ғылым министрлігінің директорлары, директорлардың орынбасарлары, мұғалімдері, оқушылары, ата-аналары және лауазымды тұлғалары сияқты негізгі мүдделі тараптардың пікірлері мен тәжірибесін ескере отырып, жергілікті мәдениетті және ауылдық мектептерде білім сапасын арттыруға тұрақты көзқарасты есепке алатын контекстуалды-тәуелділікті әзірлеуге жәрдемдесу болып табылады. Атап айтқанда, зерттеу білім беру сапасына қатысты негізгі мүдделі тараптардың түсінуі мен мақсаттарын зерделеуге; ауыл мектептері қалаған білім беру сапасына қол жеткізуде кездесетін мәселелерді анықтауға; және Қазақстанның ауылдық мектептерінде пайда болған мәселелер мен білім беру сапасын арттыру жолдарын ықтимал шешімдерді ұсынуға бағытталған.

 

Қазіргі уақытта сандық сауалнаманы, сондай-ақ фокус-топтарда сапалы жеке сұхбат пен талқылауды қарастыратын, аралас әдіс тәсілі қолданылады. Сандық сауалнама ауыл мектептерінің көптеген мұғалімдерінен мәліметтер алу үшін пайдаланылады, ал сапалы сауалнама салыстырмалы түрде шағын үлгіден анағұрлым егжей-тегжейлі, дәл және сипаттама деректерін алу үшін пайдаланылады. Бұл жобаға өз үлесін қосқан ғылыми қызметкерлер арасында - Дарина Садвакасова, Мөлдір Аблаева, Бақыт Жұматай, Гүлден Сүйіндікова, Людмила Филлипова, Алена Каус және Сымбат Мажиков.

Зерттеу нәтижелері білім беру саясатын әзірлейтін департаменттер үшін, кейбір маңызды мәселелерді шешу үшін, сондай-ақ Қазақстанның ауылдық мектептерінде сапалы білім беру мүмкіндігін анықтау үшін мектеп басшылары мен тәжірибеші мамандар үшін пайдалы болуы мүмкін. Зерттеу нәтижесінде ауылдық мектептерде білім беру сапасын арттыру мақсатында негізгі мүдделі тараптардан жиналған эмпирикалық деректерге негізделген бірқатар ұсынымдар ұсынылатын болады.