Nazarbayev University
Graduate School of Education

Graduate School of Education

News

back

NUGSE presents a list of the most useful publications on education to representatives of the education sector. The authors of most of the books and articles are NUGSE professors and researchers

Высшая школа образования Назарбаев Университета. Разработка стратегических направления реформирования образования Республики Казахстан на 2015-2020 годы. Диагностический отчет. 

Высшая школа образования Назарбаев Университета. Устойчивость университетов в отношении модели финансирования системы высшего образования в Республике Казахстан в условиях переходного периода

Корпоративное управление: вузы Казахстана. А.К. Сагинтаева, Д.М. Хартли, П.Д. Экель, Ф.Н. Жакыпова, М.К. Орунханов, Д.С. Гюнгёр, Д.Н. Билялов, Р.С. Апергенова, Д.А.Абен

25 Years of Transformations of Higher Education Systems in Post-Soviet Countries. Editors Jeroen Huisman, Isak Froumin, Anna Smolentseva. 

Larissa Chekmareva, John Dixon, Elise Ahn. Building University Autonomy in Kazakhstan. 

Кайрат Молдашев. От идеи к публикации. Методология исследований в социальных науках.

Атлас новых профессий. 

Всемирный банк. 2019 год. Доклад о мировом развитии 2019 «Изменение характера труда». 

М. А. Лисюткин, И. Д. Фрумин. Как деградируют университеты. К постановке проблемы. 

Обзор национальной политики в области образования. Высшее Образование в Казахстане 2017.

Bacigalupo, M., Kampylis, P., Punie, Y., Van den Brande, G. (2016). EntreComp: The Entrepreneurship Competence Framework. 

Фадель Ч., Бялик М., Триллинг Б.  Четырехмерное образование: Компетенции, необходимые для успеха.

Журнал «Международное высшее образование» является русскоязычной версией информационного бюллетеня International Higher Education.

Результаты Казахстана в PIRLS-2016, 2018 год: Национальный отчет/ Е.Б. Нурланов, А.Д. Байгулова, Б.А. Картпаев, М. Амангазы, Е. Сабырулы, Г.А. Ногайбаева. 

Ирсалиев С.А., Карабасова Л.Ч., Мухаметжанова А.З., Адиль А.Б., Бекова М.А., Нурланов Е.Б.: Организация обучения на трех языках: международный опыт и рекомендации для Казахстана / На каз., рус. и англ. языках.

Международное исследование преподавания и обучения TALIS-2018: первые результаты Казахстана, Национальный отчет, первый том / Министерство образования и науки Республики Казахстан, АО «Информационно-аналитический центр».  

«Образование для всех 2000-2015 гг.: достижения и вызовы», ЮНЕСКО, 2015.  

Подотчетность в образовании: выполнение обязательств. Резюме всемирного доклада по мониторингу образования. ЮНЕСКО 2017. 

ОЭСР (2015), Уверенный старт IV: Мониторинг качества дошкольного воспитания и обучения.

Jonbekova, D. (2019): The diploma disease in Central Asia: students' views about purpose of university education in Kazakhstan and Tajikistan, Studies in Higher Education.

Goodman, B. & Tastanbek, S. (2020). Making the shift from a codeswitching to a translanguaging lens in English language teacher education. TESOL Quarterly. https://doi.org/10.1002/tesq.571.

Pather, S. and Jaxtabayeva, A. (2020) ‘Diagnosing intellectual impairment: Understandings and practices in Kazakhstan.’ Disability and Society. H-Index 65.

Jumakulov Z., Ashibekov. A, Sparks J., Sagintayeva A. (2017) Government support for developing university research and university-industry collaboration and role of internationalization in it. Special Issue on Internationalization of Research of Journal.

San Isidro, X. & Lasagabaster, D. (2020). Students' and families' attitudes and motivations to language learning and CLIL: a longitudinal study. Language Learning Journal.

Hernandez-Torrano, D., Somerton, M. & Helmer, J. (2020). Mapping research on inclusive education since the Salamanca Statement: A bibliometric review of the literature over 25 years. International Journal of Inclusive Education.

Kuzhabekova, A. (2019). Invisibilizing Eurasia: How North-South dichotomization marginalizes post-Soviet scholars in international research collaborations. Journal of Studies in International Education. Special issue “Moving beyond “North” and “South”: New global perspectives on international research collaboration” (Ed. C.Sa), 24(1), pp.113-130.

Manan, S. A. (2020 ). Teachers as agents of transformative pedagogy: critical reflexivity, activism and multilingual spaces through Continua of biliteracy lens.

Makoelle T.M. (2019) Teacher Empathy: A Prerequisite for an Inclusive Classroom. In: Peters M. (eds) Encyclopedia of Teacher Education. Springer, Singapore.

Durrani N., Kaderi A.S., Anand K. (2020) National Identity and the History Curriculum. In: Sarangapani P., Pappu R. (eds) Handbook of Education Systems in South Asia. Global Education Systems. Springer, Singapore.

Kerimkulova, S. (2020). Accreditation as a Means of Quality Assurance System in Higher Education in Kazakhstan: Developments and Challenges. In Silova,I., Niyozov,S. (2020). Globalization on the Margins: Education and Post-Socialist Transformation in Central Asia (2nd Edition), pp. 41-69. Information Publishing Inc: USA.

Источник фото: Getty/iStock.